maandag 29 juni 2009

Mooiste voorstelling in de mist :-)

Afgelopen zaterdag hadden we de mooiste voorstelling tot nu toe. Een aantal rigoreuze ingrepen deden de voorstelling op zijn plek vallen. Ten eerste de aanvangstijd op 21.30 gezet zodat we meer in het donker spelen. Op deze manier kan ik de focus van het publiek beter richten. Als we in het licht spelen gebeuren er teveel dingen die er voor de verhaal lijn niet toe doen. Ten tweede heb ik de teksten rigoreus aangepakt door met de scenes mee te vertellen wat er gebeurt. Het hele publiek, niemand uitgezondert was ineens razend entousiast. Een staande ovatie viel ons ten deel. De voorstelling kwam langzaam uit de mist tevoorschijn. Een magisch moment. En langzaam werkte de natuur mee door de mist op te laten trekken zodat aan het eind de uitgelichte windmolens alsnog te zien waren. Het werken met onvoorspelbare weersomstandigheden levert wel de mooiste momenten op. In de middag werd ik gebeld door, voor mij onbekende, mensen uit limburg die gehoord hadden dar het regen en onweer zou zijn die avond. Ze vroegen mij of het mogelijk was de kaartjes om te ruilen voor aankomend weekend. Dat was dus mogelijl. Ze hadden echter beter kunnen komen. Ze hebben ten dele gelijk gekregen. Zware regen overlast in limburg. Bij ons was het een heerlijke zwoele avond met een magisch mistlaagje wat ons de mooiste voorstelling tot nu toe opleverde. Aankomend weekend komen de mensen uit limburg alsnog. Ik wens hen en ons dezelfde weersomstandigheden toe.

-- Post From My iPhone

Geen opmerkingen: